title

Oferta zajęć Akademii Młodych Programistów

Nasza Akademia kształci młodych programistów na trzech poziomach. Po ukończeniu dwóch pierwszych poziomów absolwent kontynuuje swoją przygodę z programowaniem na wybranych specjalizacjach w ramach poziomu trzeciego.

Poziom 1

hex

Abecadło z pieca spadło czyli ABC programowania

level1

Zajęcia na poziomie pierwszym są przeznaczone dla młodzieży (w wieku od 10 lat) stawiającej pierwsze kroki w świecie programowania. Uczestnicy zajęć poznają podstawowe pojęcia, instrukcje, mechanizmy tworzenia kodów, zostają wprowadzeni w magiczny świat obiektów. Tworzą samodzielnie swoje pierwsze programy, skrypty.

Podczas zajęć młodzież rozwija umiejętność logicznego i kreatywnego myślenia.

Nauka na poziomie 1 trwa dwa semestry - po 15 zajęć 90-minutowych w semestrze.

Poziom 2

hex

GUI czyli aplikacje dla klikaczy

level2

Zajęcia na poziomie drugim przeznaczone są dla młodzieży, która zdobyła już podstawową wiedzę programistyczną, potrafi posługiwać się niezbędnymi instrukcjami czy też napisać swoją prostą aplikację. Tutaj uczniowie dowiedzą się jak stworzyć aplikację graficzną, wykorzystać dostępne kontrolki oraz zsynchronizować wszystko, tak aby działało zgodnie z założeniami.

Na tym poziomie młodzież podczas zajęć oprócz dalszego rozwijania umiejętności logicznego i kreatywnego myślenia, projektuje wizualny efekt aplikacji, uwzględniając wymagania graficzne obowiązujące aktualnie na rynku.

Nauka na poziomie 2 trwa dwa semestry - po 15 zajęć 90-minutowych w semestrze.

Poziom 3

hex

Specjalizacje - czyli dla każdego coś miłego

level3

Programowanie elektroniki

Zajęcia na tym poziomie przeznaczone są dla młodzieży (w wieku od 10 lat) która chce rozpocząć swoją przygodę z programowaniem systemów wbudowanych. Innymi słowy to nie komputer będzie wykonywał, napisany przez uczniów kod, lecz mikroukład. Jest on umieszczony na małej płytce i korzysta z wbudowanych elementów takich jak:

  • wyświetlacz
  • kompas
  • czujnik temperatury
  • przyciski
  • komunikacja bezprzewodowa
  • akcelerometr

Kurs podzielony jest na dwa etapy.

Część pierwsza to nauka rozwiązywania złożonych problemów przed jakimi staje codziennie programista. Umożliwi to graficzny język programowania, który odciąży uczniów i pozwoli skupić się na znalezieniu rozwiązania.

Etap drugi to powtórzenie zadań z pierwszej części, lecz tym razem przy użyciu Pythona, obecnie jednego z najpopularniejszych języków programowania. Dzięki takiemu podejściu młodzież nie tylko opanuje składnie języka, lecz również posiądzie umiejętność rozwiązywania złożonych problemów.

level3

Tworzenie gier komputerowych

Gry komputerowe to bez wątpienia najbardziej powszechna rozrywka współczesnej młodzieży. Wychodząc naprzeciwko tej fascynacji, oferujemy zajęcia, dzięki którym poznasz gry komputerowe "od kuchni". Zajęcia podzielone są na dwa etapy. Pierwszy etap to nauka programowania obiektowego, które jest niezbędne przy tworzeniu gier komputerowych. Drugi etap to właściwa nauka tworzenia gier, łącząca elementy grafiki komputerowej z programowaniem. Nauczysz się między innymi jak stworzyć prostą grę logiczną, zręcznościową grę 2D typu endless runner czy grę survivalową osadzoną w świecie 3D. Stworzysz i opublikujesz grę dla systemu Windows, grę przeglądarkową oraz grę na smartfony z systemem Android.

Podczas zajęć poznasz między innymi:

  • techniki programowania obiektowego,
  • podstawy tworzenia grafiki 2D,
  • elementy modelowania obiektów 3D,
  • środowisko projektowania i tworzenia gier wideo,
  • wykorzystanie zaawansowanych możliwości języka programowania takie jak wielowątkowość, typy generyczne czy zapytania Linq.

Mała próbka w postaci naszej autorskiej gry Fruity Stacks. Przesuwaj owoce, aby ułożyć przynajmniej 3 w rzędzie, nie dopuszczając do zapełnienia całego ekranu.